Mucenici Moldovenești & Mucenici Muntenești


De când mă știu mi-au plăcut tradiționalii mucenici de la noi din Moldova indiferent cum ar fi fost ei preparați au rămas preferații mei.

Și nici nu au cum să fie altfel indiferent de preferință , de erau fierți , prăjiți sau copți îi savuram cu plăcere și de multe ori nici nu mai așteptam să se răcească când îi scotea mama din cuptor că le puneam siropul de zahăr sau miere de albine ce aveam pregătit atunci și îi tăvăleam din abundență prin miezul de nucă și îi mâncam așa călduți și pufoși cum erau ,de multe ori spre necazul mamei noastre care nu mai reușea să mai pună deoparte să îi împartă.

Cu timpul am început să o ajut și să învăț cum se fac cei mai gustoși și delicioși mucenici precum multe alte rețete pe care mi le-am notat într-un carențel.

De ceva timp voiam să încerc o nouă rețetă de mucenici dar nu găseam ceea ce căutam eu , multe dintre ele le-am incercat sau erau asemănătoare cu ce am făcut eu . Acum nu prea voiam să mă încurc mai ales că acum a început postul paștelui și nu îi pot împărți dacă nu sunt de post , pentru a nu necinsti memoria celor plecați de lângă noi, așa că voi alege o rețetă de post.

La această rețetă de mucenici munteneșt iwww.facebook.com/pastebaneasa 
nu este așa de greu de făcut , pentru 8 porții avem nevoie:

400 gr mucenici Băneasa

200 gr nucă măcinată

2oo gr zahăr

Scorțișoara, esența rom, coaja rasă de la o portocalä și de la o lămâie și un praf de sare.

Se fierb 3 L de apă și când ajunge la punctul de fierbere se adaugă mucenicii, se lasă să fiarbă la foc mic 8 minute. Oprim focul și adăugăm mirosurile pe care le-am pregătit dinainte , se lasă la înfuzat aproximativ 1 oră, după sunt numai buni de servit cu miez de nucă și scorțișoară , însă puteți pune ce vă place și cât vă place.



Eu am pregătit și mucenii pe care îi fac mereu cât și noua mea rețetă de mucenici muntenești Băneasa. https://instagram.com/paste.baneasa. Cum au ieșit? Chiar dacă pozele nu o pot spune , vă spun eu că au ieșit buni. Oricum erau două variante , să îmi iasă buni sau nu, însă cât de buni au ieșit îi invit pe degustători să îmi spună, eu vin cu mucenicii astăzi ei vin cu paharele.

Acest articol a fost scris pentru concursul Super Blog 2023 prim probă!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.